Autoasennetta

Auton ratin taakse istuminen aiheuttaa ihmisessä selvän perspektiivimuutoksen, eli minä olen oikeassa ja muut väärässä. Ainoat muutokselta säästyvät ovat ne ikuiset besserwisserit jotka ovat oikeassa myös jalan.

Viime aikoina minua on kanssa-autoilijoissa  suututtanut se, etteivät he ymmärrä milloin ajovaloja olisi syytä käyttää. Italiassa laki sanoo että hämärän tullessa ja taajaman ulkopuolella aina, jälkimmäisestä lipsutaan ja edellinen on subjektiivinen käsite.

Tuppulassa noin kolmannes autoilijoista luulee että ajovalot on syytä laittaa päälle vasta silloin kun ei itse näe minne on menossa.

Sadepäivän ratoksi.

4 responses to “Autoasennetta

  1. Olen manannut samaa asiaa koko aamupàivàn. Sataa, sataa ropisee… koskahan tàà loppuu??? Ainoa tyytyvàinen taitaa olla Acquedotto Pugliese 🙂

  2. Come criterio su quando accendere i fari non fa una piega 🙂

    A questo punto sarei curioso di sapere cosa pensano invece i restanti due terzi 🙂

  3. Uno a occhio, a rapporto 50-50 ci sono quelli che fanno quello che richiede il codice stradale e niente di più, stando lievemente in difetto con la pioggia, e i prudentisti che i fari li accendono sempre, altrimenti scorderebbero accenderli a superstrada o calando il crepuscolo. Faccio parte dell’ultimo gruppo, e se guido a fari spenti li accendo quando spengo il motore :O La Yaris gentilmente me lo fa notare, tranne nei casi quando lascio il veicolo uscendo dalla porta del passeggero, ossia parcheggiando sul lato sinistro ripa ripa e con i specchietti piegati (stile centri storici).

  4. Hehe. Ai nuoko ne liikennesäännöt olivatkin. Minä olen vain kummastellut kuinka nuo autot näkevät eteensä ilman valoja. Aina saa pelätä onko nurkan takana autoa vai ei…kun ainakaan valot sitä ei kerro, eh :-s

Jätä kommentti